Черен петък? Внимавайте за измами!
Най-честите рискове за потребителите по време на кампании като Черния петък или празничните разпродажби за Коледа и Нова година обикновено засягат техните икономически интереси. Това се случва, когато им се предлагат оферти, които изглеждат изгодни, но всъщност не са.
Например, търговските вериги могат да подтикнат или дори да примамят клиентите да закупят продукти, които не са планирали или не са им нужни. В някои случаи потребителите биват подведени да вярват, че правят изгодна покупка, докато всъщност намалението е фиктивно.
Друг съществен риск през този период е възможността за попадане на фалшиви стоки или измамни практики. Това се случва най-често чрез социалните мрежи или уебсайтове, които са създадени наскоро и имат за цел не реална продажба, а измама.
Потребителите трябва да бъдат особено внимателни при различни промоции и намаления. Най-важното е винаги да проверяват търговеца, който предлага стоката. Препоръчвамe хората да избягват покупки от непроверени продавачи, особено по време на кампании като „Черния петък“. Най-добре е да се доверят на търговци, от които вече са пазарували и са се уверили в тяхната коректност.
Също така е от съществено значение внимателно да се преглеждат условията на сделките. Ако се предлага намаление, то трябва да бъде ясно и конкретно. Често търговците рекламират отстъпки от 40% или 50%, което създава впечатление, че всички стоки са намалени. В действителност обаче намаленията обикновено се отнасят само за определени продуктови категории.
Стоките с най-големи отстъпки често са тези, които са с по-слаб пазарен интерес. Потребителите често се подлъгват от високия процент на намалението, без да обръщат внимание на съществените характеристики на продукта. Това е особено важно при покупката на техника, където външният вид не трябва да е водещ. Вместо това клиентите трябва да сравняват техническите параметри, за да направят информиран избор.